2011-05-12 - ' yes, we are in the semifinals

Tre Kronor vann mot Tyskland!!!!!
Sverige vann mot Tyskland med 5-2 ( 2-1, 2-1, 1-0) i matchen som spelades igår. Martin Thörnberg visade vägen redan efter knappt 30 sekunder när han gjorde Sveriges första mål. Thörnberg trängde definitivt när han i tredje perioden tryckte in femte målet för sverige. Andra målskyttar blev Patrik Berglund, Niklas Persson, Loui Eriksson.
Detta innebär att sverige spelar semifinal och där möter dom Tjeckien, lär bli en riktigt tuff match! Sverige spelar sin elfte raka vm-semifinal, vilket inget annan lag har mäktat med innan. Matchens lirare mot tyskland var helt klart Viktor Fasth, hoppas han pallar trycket imorgon också.
Just nu packar jag massa saker, eftersom jag beger mig till Gotland imorgon! Hoppas på 4 underbara dagar med gott sällskap. Dock vettifan hur jag ska lyckas kolla på matchen imorgon, blir ett stort problem... för vid 16:15 när matchen börjar sitter jag i en bil påväg till båten, blir väll radio, dock inte alls samma stämmning, eller får vi väll låna pappas mobil om jag är en riktigt snäll flicka! Nu ska jag fortsätta packa, sen krypa ner i min underbara säng och sova, sjukt förkyld, känns ju sådär :(
/ j


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0